Την Πέμπτη 4 Οκτωβρίου στις 18:00 θα πραγματοποιηθεί στο Αρχονταρίκι του Ναού η ομιλία του π. Αθανασίου με θέμα της ημέρας: «Ορθόδοξος Πνευματικότητα στην σύγχρονη αλλάζουσα καθ’ ημάς κοινωνία: ακόμη μία δυνατότητα;» [συνέχεια]. 
     - Ειδικό θέμα της ημέρας: "Διαλεκτική μεταξύ 'πλουραλισμού' και 'εσωστρέφειας' στην σύγχρονη κοινωνία και η θέση της Εκκλησίας: ορίζοντες και δυνατότητες".  

Σχόλια

  1. Για όσους ενδιαφέρονται. Όπως ήταν ανέκαθεν πράξη και παράδοση της Εκκλησίας μας, θέλουμε και εμείς να συζητήσουμε με ελευθερία και σεβασμό περί των επίκαιρων προβλημάτων και εξελίξεων της εποχής μας στο φως της θεολογίας μας. Το "ιδεώδες" μας δεν είναι μόνο η "καθαρή καρδιά" ή ο "φωτισμένος νους", αλλά η πλήρης ενότητα μεταξύ της καθαρής καρδιάς και του φωτισμένου νού. Το ένα χωρίς το άλλο δεν γίνεται. Ας προχωρήσουμε τότε...
    Π. Αθανάσιος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η Εκκλησία μπορεί τώρα περισσότερα από ποτέ να πραγματοποιήσει ένα αληθινά ευαγγελικό έργο, αρκεί να καταλάβει πάντοτε ποιά είναι η καθολική, οικουμενική και αποστολική ουσία της, και ποιά δεν είναι...Αυτό είναι επίκαιρο θέμα το οποίο, ιδίως ενόψει των παρουσών εξελίξεων, πρέπει να συζητηθεί πάρα πολύ. Η Εκκλησία που δεν είναι στο πλευρό των αδικημένων, που δεν υπερασπίζεται την αλήθεια, που δεν αγαπά άνευ όρων (εθνικότητος, προελεύσεως, καταγογής), που δεν είναι πλήρως ελεύθερη έναντι του ψεύδους της "φυλής", του "έθνους", του μικράς διαστάσεως "τόπου", που δεν είναι η Εκκλησία του Καλού Σαμαρείτου και του Παγκοσμίου Σταυρού...μπορεί πραγματικά να αποκαλυφθεί "Σώμα Χριστού" και "Αποστολική"?...Τί λένε οι Άγιοι Πατέρες της Εκκλησίας για αυτό?...Ας βρεθούμε να το συζητήσουμε μαζί αυτή την Πέμπτη, 4ην Οκτωβρίου, πρώτα ο Θεός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η Εκκλησία που απορρίπτει τον διάλογο, που φοβάται την παρουσία του "διαφορετικού" και εσωστρέφεται και κρύβεται σε αφηρημένες "παραδόσεις", πως μπορεί να είναι αποστολική και συνεπώς ιεραποστολική Εκκλησία? Η Εκκλησία που ταυτίζεται πλήρως με τοπικές νοοτροπίες και αξίες και αρνείται να ανακαλύψει την δράση του Αγίου Πνεύματος στο σύμπαντα κόσμο και σε άλλες νοοτροπίες και πολιτισμούς, πώς μπορεί να είναι προφητική? Η Εκκλησία που αντικρίζει μόνο "καταστροφές" και "κακά" στις σύγχρονες εξελίξεις που οδηγούν σε μια αναγκαστικά πιο ενωμένη και αλληλοσυνυφασμένη ανθρωπότητα, και δεν αναγνωρίζει το "δάκτυλο" του Θεού που προσανατολίζει δειλά-δειλά αλλά αποφασιστικά την ανθρώπινη ιστορία προς τις συνθήκες δημιουργήματος μιας μεταεθνικής και μετασυνορικής παγκοσμίας οικογένειας, πως μπορεί να είναι εσχατολογική? Όλα αυτά, εν άλλοις, θέλουμε να συζητηθούν στις συναντήσεις μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Shmera kaname mia poly anoikodomitikh syzhthsh sthn synanthsh mas. Prokeitai gia akanthwdh themata alla ontws epikaira kai prepei opwsdhpote na syzhththoyn anoikta, me agaph kai sebasmo sthn diaforetikothta kai ton ployralismo antilhpsewn kai apopsewn. Nomizw oti etsi ginetai metaksy mas. Osoys hlthame eyxaristw poly me thn prosdokia na synexisoyme. Osoys exoyn, opws kai egw, apories, problhmatismoys kai oreksh gia synanastrofh kai syzhthseis, toys proskaloyme na elthoyn kai na mas employtisoyn me thn paroysia kai thn symmetoxh toys. O Theos mazi mas!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη

Εμφάνιση περισσότερων