ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΟΥ ΕΠΙΦΑΝΙΟΥ ΘΕΟΔΟΡΟΠΟΥΛΟΥ


  • -Γέροντα την ευχή σας…
-Του Κυρίου…
-Την αγάπη σας.
-Την έχεις, την έχεις…
-Και την προσευχή σας.
-Παιδί μου, Γιώργο, κατάλαβέ το. Εμού προσευχομένου, σου δε κοιμωμένου, ουδέν γίγνεται!
  • «Ο Θεός δεν υπολογίζει το μήκος της προσευχής αλλά την θερμότητα».

  • «Μου ψιθύριζε ο πονηρός στο αυτί: “Τώρα είσαι κουρασμένος. Γιατί να κάνεις Απόδειπνο; Δεν θα καταλάβεις τίποτα. Θα το κάνεις μηχανικά”. Κι εγώ απαντούσα: “Αν δεν τον κάνω καθόλου, θα είναι όλη η νίκη δική σου. Αν το κάνω όμως έστω και μηχανικά, η μισή νίκη θα είναι δική σου”. Και το έκανα».

  • «Όσα προγράμματα έκανα εγώ, όλα απέτυχαν, ...
    γι’ αυτό αφήνω το πρόγραμμα της ζωής μου να το κάνη ο Θεός».

  • «Παιδιά μου, να ανέχεσθε ο ένας τον άλλο. Εγώ δεν έχω να επιδείξω στον Κύριο ούτε μεγάλη άσκηση ούτε σπουδαίες αρετές. Του ζητάω όμως με παρρησία στην προσευχή: “Κύριε, όπως εγώ ανέχομαι και υπομένω τόσες αδυναμίες και παραξενιές, έτσι και Συ να με ανεχθείς”. Και πιστεύω ότι το κάνει».

  • «Από νηπιακής ηλικίας έχω συνηθίσει να κάνω το σταυρό μου βγαίνοντας από το σπίτι. Μετά το σεισμό του 1981 κάνω τον σταυρό μου και μπαίνοντας στο σπίτι».

  • «Η Εκκλησία σώζει, δεν σώζεται».

  • «Προσκόλληση μπορεί να έχει κάποιος ακόμα και στα γυαλιά του!».

  • «Η υπακοή έχει αξία, όταν γίνεται για κάτι που μας φαίνεται παράλογο. Στο λογικό δεν έχει αξία και δεν λέγεται υπακοή αλλά συμφωνία, και είναι παράλογο να μην υπακούσει κανείς σ’ αυτή την περίπτωση».

  • «Είναι προτιμότερο να τα χαλάσεις με τον Θεό παρά με τον Πνευματικό. Διότι εάν τα χαλάσεις με τον Θεό, ο Πνευματικός σου θα σε συμφιλιώσει πάλι μ’ Αυτόν, εάν όμως τα χαλάσεις με τον Πνευματικό σου, τότε αποκόπτεται ο δρόμος προς τον Θεό».

  • Σε όσους αναβάλλουν την εξομολόγησή τους για αργότερα με το δικαιολογητικό ότι δυσκολεύονται, έλεγε:
  • Αφού σήμερα δυσκολεύεσαι, πως θα οδηγηθείς σ’ αυτήν στο μέλλον, οπότε θα έχεις παγιωθεί περισσότερο στην αμαρτία;

  • Τι πρέπει να ζητάμε, Γέροντα, στην προσευχή μας πριν από την εξομολόγηση;

  • Να ζητάτε υπενθύμιση των αμαρτιών, παρρησία για να τις εξομολογηθείτε και μετάνοια.
«Όταν λέτε την ευχή να στρέφεται την προσοχή του νου σας στην κάθε λέξη».
«Εάν ξεκινήσει κάποιος να προσευχηθεί, τότε όλες οι ατομικές, οικογενειακές ή επαγγελματικές του ασχολίες προβάλλουν εμπρός του και τον διασπούν. Αυτό είναι απόδειξη ότι υπάρχει διάβολος και ότι η προσευχή τον κατακαίει, γι’ αυτό την πολεμά».
«Το αδιέξοδο των ανθρώπων είναι το κατ’ εξοχήν πεδίο δράσεως του Θεού. Είναι η ευκαιρία του Θεού».
  • «Προσευχήσου και για να μπορέσεις να προσευχηθείς».
  • Πως θα βελτιωθούμε, Γέροντα; Όλο στα ίδια και στα ίδια μένουμε.

  • Παιδί μου, πολλή προσευχή και θα δεις τη βελτίωση. Πώς να το κάνουμε; Δεν υπάρχει κανένα μαγικό ραβδί να το χτυπήσουμε και να έλθει αυτόματα η χριστιανική προκοπή.



Σχόλια

Αρχειοθήκη

Εμφάνιση περισσότερων