Χριστός ἀνέστη!

Νικολόπουλου ερωνύμου (ρχιμανδρίτου)

«Δετε λάβετε φς κ το νεσπέρου φωτός καί δοξάσατε Χριστόν τόν ναστάντα κ νεκρν», κομε σήμερα ς πρόσκληση πό τήν γία μας κκλησία, λίγο πρίν διασαλπίσει τόν ναστάσιμο παιάνα «Χριστός νέστη…»

Καί καθώς πολλοί διαγκωνιζόμαστε μπροστά στήν ραία Πύλη το Ναο γιά ν΄ νάψουμε τή λαμπάδα μας πό τή λαμπάδα το ερέα, μοιάζουμε νά ξαντλομε κε, στήν τήρηση το λειτουργικο θίμου, λη τή συμμετοχή μας στό γεγονός τς νάστασης. Κι μως, πρόσκληση δέν εναι γιά νά λάβουμε πλς φς, φς ασθητό πού μιά πνοή, να φύσημα ρκε γιά νά τό ξαφανίσει καί νά τό σβήσει. πρόσκληση μιλ ξεκάθαρα γιά νέσπερο φς, φς πού δέν κατανικιέται χι μόνο πό πνοές, λλά κι πό λυσσομανήματα κόμη νέμων, πού δέν ξαφανίζεται, δέν δύει πότε!

Ψιλά γράμματα σως θεωρηθον πό τούς πολλούς ατά. δίως σους σπεύδουν ...
παράλογα κι πιπόλαια νά γκαταλείψουν τόν Ναό μετά τό πρτο «Χριστός νέστη», πογραμμίζοντας τσι τήν τυπικότητα καί τήν ξωτερικότητα μις κοσμικς θρησκευτικότητας, νίκανης νά κατανοήσει τό μέγα μήνυμα τς μεγαλύτερης ορτς τς Χριστιανοσύνης. Κι μως, γιά τή σπουδαιότητα ατς τς βραδις, γιά τό βίωμα ατς τς ορτς, γιά τό μεγαλειδες της δωρες το Θεο στόν νθρωπο, προηγήθηκε νηστεία σχεδόν πενήντα μερν, δέκα βδομάδων προετοιμασία μέ συστηματική καλλιέργεια τς μετάνοιας καί τς προσευχητικς σκησης, ν καί κολουθε γιά τόν πανηγυρισμό το γεγονότος χαρμόσυνη περίοδος σαράντα μερν! Καί κάποιοι τό μόνο πού βρίσκουν νά κάνουν εναι να στρεψουν τά ντα καί να φυγουν, δικώντας πρτα τους αυτούς τους…

Τέκνα Θεο γιναν καί γίνονται διαχρονικά, καθώς κκλησία συνεχίζει τήν στορική της πορεία, σοι «λαβον ατόν», δηλαδή σοι τόν γκολπώθηκαν καί τόν ποδέχθηκαν ς Σωτήρα τους καί Λυτρωτή τους! Πολλοί, σέ λες τίς περιόδους τς νθρώπινης στορίας, εχαν καλή γνώμη γιά τόν Χριστό κι σπευσαν νά τόν προσδιορίσουν ς «μεγάλο μύστη», «κοινωνικό παναστάτη», «κοινωνικό ναμορφωτή», «θεωρητικό της γάπης», καθώς καί μέ λλες καλολογίες πού κατ’ νθρωπο φαινομενικά τόν τιμον, οσιαστικά δέ τόν μειώνουν καί τόν προσβάλλουν. Καί τοτο διότι τόν ποψιλώνουν καί το ποστερον τή μοναδική διότητα πού λθε νά προβάλει στόν κόσμο καί μέ τήν ποία κήρυξε αθεντικά. Ατή το Μονογενος Υο καί Λόγου το Θεο!
κκλησία πόψε μς καλε νά ξεκαθαρίσουμε τήν πίστη μας πρός τόν Χριστό ς τόν Μονογεν Υό καί Λόγο το Θεο, τέλειο Θεό καί τέλειο νθρωπο, ς τέτοιον νά τόν δεχθομε καί νά τόν μολογήσουμε. Δέν κολουθομε ναν ποιοδήποτε νθρωπο, στω καί σπουδαο γέτη. κολουθομε τόν Υό το Θεο πού γιά χάρη μας γινε καί Υός το νθρώπου. Κι ατό καλούμαστε νά τό συνειδητοποιήσουμε τή βραδιά της ναστάσεώς του! Γιατί ατή βραδιά εναι γγύηση καί τς δικς μας ναστάσεως. σοι εμαστε τέκνα Θεο, τουλάχιστον γωνιζόμαστε νά γίνουμε, κατανοομε πόψε τι φόσον μεγαλύτερος δελφός μας νέστη, μς προετοίμασε τήν δια δό, τς νάστασης ψυχς καί σώματος, τς κατάλυσης τς ποιας ξουσίας το θανάτου, τς φθορς, τς λύπης πί το νθρώπινου γένους, τς κυριαρχίας τς ντως ζως μέσα στό νέσπερο φς τς Βασιλείας του. 

Χριστός νέστη! ληθς νέστη!



Σχόλια

Αρχειοθήκη

Εμφάνιση περισσότερων